1

Haftanın Şarkısı: Judy Garland - Somewhere Over The Rainbow

Günümüze kadar bir çok sanatçı tarafından yorumlanmış olan mükemmel bir şarkı bugün "Haftanın Şarkısı" olarak karşımıza çıkıyor.
"Somewhere Over The Rainbow"
Şakının sözlerini E. Y. Harburg yazmış, bestesini Harold Arlen yapmıştır.



Şarkı ilk olarak 1939 yılında The Wizard of Oz (Oz Büyücüsü) filmi ile duyulmuştur.
Çocuk oyuncu Judy Garland filmde bu şarkıyı seslendirmiştir.
İzleyen herkes duygu seline kapılmış ve ağlamıştır.
Garland, birkaç kez intihara teşebbüs etmiş,1969'da aşırı dozda ilaçtan hayatını kaybetmiştir.
Garland, Aktris Liza Minelli'nin de annesidir.
Şimdi o muhteşem sesten Dünya'nın vazgeçemediği şarkı "Somewhere Over The Rainbow"'u dinliyoruz.
(Şarkının ilk kaydı budur.)

1 yorum:

Biloğlu

Gökkuşağının Üzerinde Bir Yer

Gökkuşağının üzerinde, yükseklerde bir yer

Ve her ninnide bir kez düşlediklerin

Gökkuşağının üzerinde bir yerde mavi kuşlar uçar

Ve düşlediklerin, düşler sahiden gerçekleşir

Bir gün bir yıldızın üzerinde olmak isterim, bulutların ardımda kaldığı yerde uyanmak

Dertlerin limon damlaları gibi eridiği yerde

Bacaların yukarısında yükseklerde, beni bulacağın yer orası

Gökkuşağının üzerinde bir yerde mavi kuşlar uçar

Ve senin kurmaya cesaret edebildiğin hayaller, neden, neden, neden ben yapamam?

Ağaçların yeşilini ve kırmızı gülleri de görüyorum

Onların bizim için çiçek açmalarını izleyeceğim


Ve kendi kendime düşüneceğim, ne güzel bir dünya!


Mavi gökleri, beyaz bulutları ve günün parlaklığını görüyorum

Karanlığı severim, kendi kendime düşünüyorum, ne güzel bir dünya!

Gökyüzünde güzel olan gökkuşağı renkleri, geçen insanların da yüzünde

"Nasılsın?" diyerek elimi sıkan arkadaşlarımı görüyorum

Aslında "Seni seviyorum" diyorlar

Bebeklerin ağladığını duyuyorum ve büyümelerini izliyorum

Bizim bildiklerimizden çok daha fazlasını öğrenecekler

Ve kendi kendime düşünüyorum, ne güzel bir dünya!


Bir gün bir yıldızın üzerinde olmak isterim, bulutların ardımda kaldığı yerde uyanmak

Dertlerin limon damlaları gibi eridiği yerde

Bacaların yukarısında yükseklerde, beni bulacağın yer orası

Gökkuşağının üzerinde, yükseklerde bir yer

Ve senin kurmaya cesaret edebildiğin hayaller, neden, neden, neden ben yapamam?

Yorum Gönder

Siguiente Anterior Inicio

Haftanın Sözü




Bir Kızılderili der ki; .
Yaşlılar konuşmaya başladığı zaman,
sessiz ol ve dinle!
- (Mohawk Kabilesi)) -