0

yapılanma adında yıkılma

Sitede (http://www.mimdap.org/?p=6512) yazılan cümle tam olarak şu "İstanbul’un tarihi değerler açısından en önemli bölgelerinden biri olan Tarlabaşı, yenileme projesi kapsamında önemli sayılacak bir dönüşüme hazırlanıyor. Tarlabaşı’nın şu andaki durumundan farklı bir biçim kazanmasına yol açacak bu projeyle, bölgenin daha güvenli, sağlıklı, yaşanabilir ve kentle bütünleşmiş bir alan haline getirilmesi amaçlanıyor."


Bölgenin daha güvenli sağlıklı yaşanabilir ve kentle bütünleşmiş bir alan haline getirilebilmesi amaçlanıyor :) kısaca oradaki insanlar insan değil kardeşim tipleri de bozuk zaten abi kovalım siktir edelim gitsin kim ki onlar ne sikim ki. buradan gittikten sonra naparlar nerde kalır nasıl yaşarlar banane abi ne bok yerlerse yesinler kimin umurunda zaten bir boka da benzemiyorlar



elbette güzelleşeceğiz yenilenip değişip ilerleyeceğiz fakat bu yakıp yıkarak başkalarının hayatlarını hiçe sayarak olmamalı. gerçekten yenilenmeyi ülkemizi onun gelişmesini insanlarını düşünen bunu düşünerek bir şeyler yapan bir insan bunu bir çok insanı mağdur bırakıp sokağa atarak yapmaz


bu insanlar bizim ülkemizde bizim halkımızı bizim insanımızı kendi insanlarını böyle bir rahatlıkla böyle bir öz güvenle böyle bir korkusuzlukla kendi evlerinden yuvalarından kovabiliyorlar. bir çoğu zaten hayattan darbesini en sağlamından yemiş olan insanların son umutlarıyla kendi hallerinde yaşadıkları üç kuruşluk hayatlarını da ellerinden alıp koskocaman bir rahatlıkla def edip evlerini başlarına yıkabiliyorlar. onlar kendilerinde bu gücü bulabiliyorlar.


dünyada sadece bizim hayatımız yok. dünyada sadece biz yokuz. farklı demek çirkin demek değil eğer onlar çirkinse, saldırgan ve bir şeyleri bizden daha az biliyorlarsa bunun nedeni biziz. onları dışladığımız bir çocuk misali pis kaka deyip uzak durup onlarla hayatımızı, kendimizi paylaşmadığımız, anlamaya çalışmadığımız içindir. bu masal kitaplarındaki gibi hayatı iyi veya kötü diye ayırmak tarzında bir mantık ya da yolda üstünden araba geçen bir adamı görüp işe geç kalıyorum abi deyip kafanı çevirip koşmaktır.


bizler ki en gelişmiş hayvanlar ve o hayvan adını verdiğimiz diğer canlılar bile öksüz bebekleri evlat edinip emzirebilirken, bir karga kendi yavrusu dahil kendi gurubuna dahil tüm üyeleri koruyabilmek uğruna canını hiçe sayıp gözlerimizi oymaya kalkabilirken biz sadece kafamızı çevirip blogda yazı paylaşıp facebookda like edip 5 dakika sonra bahtaniyemizin altında haberleri dizileri izlemeye devam edebiliyor, kanalları zap ediyoruz; fatmagülü kim becermiş, havva kiminle evlenmiş.......


bizler, en gelişmiş hayvanlar götümüzün dibinde insanlarımızın evlerini başlarına yıkıyorlar onları sokağa atıyorlar bunun adına yenilenmek diyorlar bizlere üç maymunu oynatıyorlar bizlerse dünden razı eyvallah abi yenile tabii modunda sıcak evimizde taşaklarımızı gere gere oturuyor yaşamaya devam ediyoruz

evet utanmadan yaşamaya devam ediyoruz
utanmadan yaşamaya devam ediyorum
utanmadan öylece bakabiliyorum
utanmadan yaşadığımı sanabiliyorum
utanmıyorum
evet çok utanıyorum
elimden bir sikim bok gelmediği için kendimden çok utanıyorum

tarlabaşı

yaratmayı vadettikleri tarlabaşı

plandan başka bir örnek

tarlabaşımız

ali öz'ün objektifinden tarlabaşı

ali öz'ün objektifinden yıkılmaya başlanmış tarlabaşı

ali öz'ün objektifinden tarlabaşı

ali öz'ün objektifinden yıkılmaya başlanmış tarlabaşındaki son barlardan bir görüntü

ali öz'ün objektifinden tarlabaşı

ali öz'ün objektifinden tarlabaşı hanımları :)

ali öz'ün objektifinden tarlabaşı

ali öz'ün objektifinden haddinden fazla anlamlı bir tarlabaşı fotoğrafı

ali öz'ün objektifinden tarlabaşı

ali öz'ün objektifinden tarlabaşı

tarlabaşında yıkılmış başka bir ev bir hayat :(

tarlabaşı


tarlabaşı



sadece bakmak yaşamak değildir. kendi hayatından başkasınınkini yok saymak insanlık değildir. yapmalıyız, bilmiyorum neler yapabiliriz elimizden ne kadar ne gelebilir ama yapmalıyız. bakarak sorunlar çözülmüyor. bu gün onlarsa yarın biz. bir benzeri yarın bizim başımıza da gelebilir. o zaman sadece bakılıp facebookda like edilmesi ne kadar hoşumuza gidecek, bizi ne kadar mutlu edecek veya bize faydası dokunacaktır.



0 yorum:

Yorum Gönder

Siguiente Anterior Inicio

Haftanın Sözü




Bir Kızılderili der ki; .
Yaşlılar konuşmaya başladığı zaman,
sessiz ol ve dinle!
- (Mohawk Kabilesi)) -